Viime marraskuussa minä löysin helmiaskartelun, aivan ihanan uuden harrastuksen. Olin askarrellut poikani luokkaretkeä varten tuikkulyhtyjä helmistä ja rautalangasta ja siitä se lähti. Kampaajani antoi vielä vinkin hyvästä helmikaupasta ja pian huomasinkin, että minulla on iso kasa helmiä ja erilaisia korutarvikkeita. Nyt on jo iso kasa koruja ja joululahjaksikin ystävät saivat muutaman korun. Korukurssille ja hopeatyökurssillekin ilmoittauduin, haluan oppia tekemään hopeaketjuja.

Olen aina tehnyt erilaisia käsitöitä ja joskus jopa mietin taidealaa ammattina. Olen jopa tehnyt itse hääpukuni. Töissä ollessa tuntui, ettei aikaa jäänyt käsitöille tai askartelulle, mutta nyt kun olen mammalomalla, niin aikaa on enemmän tai niin luulisi... Suurin käsityöni on nyt tuo ihana 9-kuukautinen pikkumies, joka perheemme iltatähtenä rikastuttaa elämäämme.

Koti on myös mammaloman vuoksi noussut yhä tärkeämmäksi paikaksi ja haluan, että se on kaunis ja viihtyisä. Kotia uudistan maalaamalla ja päällystämällä huonekaluja ja uusilla hankinnoillakin silloin tällöin. Huonekalut löytävät myös usein uuden paikan.

Tässä blogissa kirjoittelen enimmäkseen korujen tekemisestä, mutta muutkin käsityöt pääsevät varmaan esille aina silloin tällöin. Ja komeat kissammekin voivat sivuille aina piipahdella.